Sveriges nästa Unicorn? – Olle Fredemo

När någon får en briljant idé som adderar värde till de strömningar som finns i samhället och i affärsvärlden, så brukar det resultera i stor framgång. För Olle Fredemo, grundare till videotjänsten Canned.me, är innovationslusten, själva resan i en start-up och den riktiga passionen för att hjälpa kunder, det som driver honom att hjälpa företag att kommunicera bättre med sina kunder.

Olle Fredmo - Canned.me
Olle Fredemo – Canned.me

Canned.me har potentialen att bli Sveriges nästa Unicorn i en ganska snar framtid. Det är i alla fall min gissning. För ser man till hur vi idag använder t ex mail, sms, telefon eller fysiska brev som de möjligheter som finns för att få tag i eller följa upp på kunder, så saknas det flera dimensioner där Canned.me´s lösning kan råda bot. Olle berättar i det här avsnittet hur han med sin bakgrund ifrån sälj och paketering av tjänster, parat med ett stort teknikintresse, lyckades identifiera ett problem och dessutom skapat en lösning för säljkommunikation.

Med en bakgrund från såväl telefonförsäljning som försäljningschef av tjänster till reklambyråer i Europa och med en säljstil som är allt annat än spelad, så har han med sin personliga, ärliga och kanske något ostrukturerade säljstil lyckats slå flera säljrekord på de företag han jobbat på. En personlighet som du säkert kommer känna av i den här intervjun.

Olle berättar om hur han insåg att det kändes fel med text på ett papper och i mail eller att lämna ett röstmeddelande till en telefonsvarare och började fundera på hur han kunde bli mer personlig och kunna sticka ut när han ville få tag i kunder. Lösningen blev video.

Med korta inspelade videor som enkelt och snabbt går att skicka direkt från mailprogrammet eller från din browser, gör att ditt videomeddelande når dina kunder och sticker ut gentemot andra som bara skickar ett mail. Det är troligare att någon som får hela intrycket blir mer intresserad än bara text i ett mail eller hur?

Lyssna på Olles insikter om hur morgondagens försäljning och kommunikation med kunder, arbetet i kundservice och internkommunikation i bolaget kan underlättas med hjälp av video.

Ta kontakt med Olle på Linkedin och kika på www.canned.me för mer info om hur du blir kund.

/Mattias

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: