Superentreprenörer i samarbete-Pingis Hadenius & Rickard Lyko

Tänk dig två superentreprenörer. Extremt framgångsrika och hårt arbetande. Här i ett exklusivt samtal om deras samarbete och om livet som superentreprenörer. Möt Pingis Hadenius, VD på Löwengrip Beauty som hon driver med Isabella Löwengrip och Rickard Lyko, VD på miljardbolaget Lyko.

 

Pingis Hadenius & Rickard Lyko i Säljpodden
Pingis Hadenius & Rickard Lyko

Vad driver superentreprenörer? Vad har de försakat på vägen? Vilka drivkrafter finns bakom att driva upp bolag till miljardomsättning och hur sprider man sina produkter till andra sidan jorden? I det här avsnittet får du tipsen och tankarna om hur detta går till från de som gjort det. Pingis Hadenius och Rickard Lyko.

 

********************

Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på “Book a demo” för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

 

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.

********************

 

Vi får en exklusiv inblick i det pågående samarbetet mellan Löwengrip Beauty och Lyko. Båda framgångsrika bolag som använder lite olika strategier för att se vad som funkar. Löwengrip Beauty har en extremt nära kontakt med sina kunder och följare genom sina sociala kanaler. Där får de direkt respons från kunderna och kan snabbt ändra sina produkter. Lyko tar istället in och testsäljer massor med produkter och får en direkt respons via annonsering om vad som funkar. Allt får att veta om det ska ingå i grundsortimentet.

 

Deras liv som superentreprenörer är ett liv i ständig förändring. Att ha örat mot rälsen för att parera för förändringar och minimera risker, är något de lärt sig under åren. Ibland den hårda vägen Hur de tagit sig dit de är idag handlar om hårt arbete och att lyssna på kunderna. Plus ett stort driv och lite bra försäljningstaktik.

 

Dessa superentreprenörer har försakat en del på vägen och varit helt fine med det. Ofta har jobbet tagit mycket tid och veckorna blivit långa. Tid för att hinna med vänner och familj, har det sällan funnits gott om. Detta är något som de löst på lite olika sätt och som du kommer förstå när du lyssnar på avsnittet.

 

/Mattias

 

P.S. Prenumerera på Säljpodden i iTunesSpotify eller på Säljpodden.se. Gå också gärna med i Säljpoddens grupper på Facebook, Instagram och Linkedin. Tack! D.S

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: