Network Selling och 5L-metoden – Ken Skoog

Hur säljer man med hjälp av sitt nätverk? Hur segmenterar man sina kunder för att skapa “Love”-relationer med 5L-metoden? Business coachen och tillväxtstrategen Ken Skoog från Straction gästar Säljpodden och beskriver hur du använder ditt nätverk på bästa sätt för att skapa tillväxt och fler affärer.

Ken Skoog
Ken Skoog – Straction

 

ABM eller Account Based Marketing är en trend som sprider sig mer och mer och om man vill göra ABM ännu mer individanpassad, så är det IBA eller Individual Based Attention som gäller. I den senare modellen utgår du från hur individer flyttar runt på nya arbeten och positioner och hur du fortsätter göra affärer med dem, berättar Ken om i den här intervjun.

Vi pratar om Network Selling och hur  du i ditt nätverk kan skapa både bättre prioriteringar och segmentering som kan ge dig fler affärer och fler personer som kan rekommendera dig. Lär dig hur genom att lyssna på avsnittet.

Ken går också igenom den forskningsbaserade modellen 5L, som hjälper dig att prioritera i ditt nätverk och visa vilken typ av content och kontakt som du ska ha med respektive kontakt, beroende på vilken nivå i 5L-modellen kontakten befinner sig.

Vi pratar också om egenskaper hos moderna säljare, då Ken gjort en många säljrekryteringar genom åren. Vilka egenskaper besitter du som bolag önskar?

Ken nämner hur boken Speed of Trust av Stephen Covey influerat honom när det gäller att skapa förtroende i säljsituationer och länk till boken finner du här

Läs mer om Network Selling på Stractions hemsida

Ta kontakt på ken.skoog@straction.se eller 070 – 444 38 80

/Mattias

P.S. Prenumerera gärna på nya avsnitt av Säljpodden och få direktlänk när nya avsnitt släpps, vilket är varannan måndag. Gillar du Säljpodden, så får du gärna följa sidan för Säljpodden på Linkedin. D.S.

Gillar du Säljpodden? Ta en minut och bli en Säljpodden-patron på Patreon!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: