Hur du använder LinkedIn för företag – Linda Björck

Har ditt företag en svag närvaro på LinkedIn? Svårt att veta hur ni ska använda alla funktioner för att bygga ert varumärke på plattformen? Lyssna då till LinkedIn-experten Linda Björck från Smartbizz. Hon sitter med i expertgruppen för LinkedIn Norden och vet hur du ska göra för att maximera din närvaro på plattformen under 2019.

 
Linda Björck

Varför går inte min företagssida lika bra på LinkedIn som när jag postar egna inlägg? Varför får mina inlägg på plattformen ingen spridning? Vilka inlägg ska jag göra? Ska jag ha en länk med i mina inlägg? Det är saker som man kan fråga sig, när man ska börja arbeta med denna kanal för sin digitala och sociala närvaro.

 

Linda Björck har över 20 års erfarenhet från att driva bolag. Hon sitter numera med i LinkedIn Nordens expertgrupp. En grupp som får mycket nyheter till sig och som också ger input till bolaget. T ex om vad som funkar och vad som kan ändras. De hjälper oss att få en bättre upplevelse av plattformen och att vi förstår nyheter och uppdateringar som släpps.

 

Vilka delar av LinkedIn behöver du jobba mer med för att sprida din kunskap eller bygga ditt varumärke? Behöver du skapa en företagssida och använda dina medarbetare som brand ambassadors på ett bättre sätt för att nå ut? Detta och mycket annat tar Linda Björck upp i detta avsnitt som handlar om LinkedIn. Ett verktyg som Linda tar upp och använder är Buffer för schemalagd postning. Läs också om de bildstorlekar och bildverktyg Linda rekommenderar här.

 

Klicka gärna in på Lindas blogg för att lära dig mer om hur du bygger ditt varumärke och närvaro på LinkedIn redan idag! Den har två år i rad blivit vald till Sveriges bästa företagsblogg, så in och kika!

 

Kontaktuppgifter till Linda för bokningar och utbildningar:

www.smartbizz.se

 

0704-71 15 50

linda@smartbizz.se

 

/Mattias

 

P.S. Glöm inte att prenumerera på Säljpodden i iTunes eller på Spotify och gå gärna med i Säljpoddens grupper på Facebook, Instagram och Linkedin. D.S

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: