Han var mediasäljarnas stora stjärna – David Balsam

David Balsam har varit både Årets rookie och Årets mediasäljare. Han berättar i det här avsnittet hur det gick till och om hur mediavärlden har ändrat sig och vad säljarna behöver kunna nu för att möta kunden jämfört med för några år sedan.

Han berättar om vad han tänkte och gjorde innan han ringde och vad de första meningarna kunde vara och vad tricket är när man ringer till en tilltänkt kund för att bygga en relation och som många missar.

Han avslöjar vad säljare som vill bli bäst enklast och snabbast kan göra för att lyckas bättre och hur det var att bli utsedd till Årets säljare i mediabranschen.
Vi pratar också om något som David utbildar företag och säljare i, nämligen Säljretorik och de olika stegen man kan följa för att få affären.
Han berättar också om DISC metoden om hur du enklare kan anpassa ditt säljsamtal beroende på vilken människotyp du pratar med. David berättar om sin bok som han håller på och skriver och som handlar om något viktigt och bortglömt inom försäljning (vad det är får du veta när du lyssnar).
Vi får också veta vilka personer och coacher han följer och läser och varför han lyssnar på personer även utanför säljvärlden och att han har tagit sina erfarenheter och startat en kommunikationsbyrå, Possib, som hjälper företag att synas i sociala medier.
Om du behöver hjälp med att utveckla din försäljning:
Ta kontakt med David Balsam på Linkedin och berätta gärna att du hört den här intervjun!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: