Behov och drivkrafter – Desireé Rova

 

Möte med Desireé Rova, grundare av My Needs som fokuserar på att identifiera människors grundläggande behov och drivkrafter. Desireé berättar om forskningen bakom och varför det är så viktigt att förstå våra behov, hur de påverkar vår kommunikation samt och hur vi uppfattas och samarbetar med andra.

Hur påverkar kundens behov och drivkrafter vårt sätt att arbeta som säljare? Vad behöver vi tänka på? Vad behöver vi faktiskt ta reda på för att se till att vi uppfyller de såväl rationella som emotionella behov en köpare har? Dessa frågor och mycket mer svarar vi på i veckans avsnitt av Säljpodden.

Att bjuda in Desireé var viktigt för mig. Just motivation och drivkrafter har varit viktig för mig personligen, både i roll som säljare men inte minst i mina roller som chef, coach, samt som innebandy- och fotbollstränare och som pappa till tre barn som alla har olika drivkrafter som påverkar hur de agerar i olika sammanhang.

Genom att förstå sig själv kan du lättare förstå andra och det är förstås en viktig förmåga oavsett vilken yrke eller position du har. Vill du förstå mer om behov och drivkrafter så lyssna på detta avsnitt och de kortavsnitt vi släppt i ämnet med mig och Desireé.

Ha en trevlig lyssning och hör av dig om du har tankar du vill bolla med mig eller Desireé!

********************

Säljpodden samarbetar med CRM-uppstickaren Membrain. Gå in på Membrains hemsida och klicka på “Book a demo” för att få en visning av ett modernt system, som för din säljprocess framåt!

Säljpodden samarbetar även med prospekteringsverktyget Qualifier.ai. Det är ett verktyg som inte bara letar upp nya prospekt, utan också automatiskt kontaktar dem. Så gå direkt in på deras hemsida för att boka en demo.

********************

/Ken

 

P.S. Prenumerera på Säljpodden i iTunesSpotify eller på Säljpodden.se. Gå också gärna med i Säljpoddens grupper på Facebook, Instagram och Linkedin. Tack! D.S

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: