Med fokus på Kundfokus – Ada Elmgart & Eva Bloch

Kundfokus. Mantrat för många företag, men vad innebär det att ha Kundfokus på riktigt? Ada Elmgart och Eva Bloch har skrivit boken Kundfokus och berättar i det här avsnittet av Säljpodden om vad vi som bolag och säljare kan göra för att skapa positiva kundupplevelser med kunden i fokus.

 

Ada Elmgart och Eva Bloch - 2addmore
Ada Elmgart och Eva Bloch – 2addmore AB

En tanke som vi nog alla har och försöker jobba efter, är att ge kunden en positiv upplevelse av dig och ditt bolag eller organisation. Hur ser man till att kunden upplever att du bryr dig och att kunden känner sig sedd alla delar av ett köp eller vistelse? I det här avsnittet får du veta allt om hur du kan tänka och arbeta för att ge kunden den bästa av upplevelser för att i slutänden handla mer och ge dig bra rating.

Både Ada och Eva har bakgrund i serviceintensiva branscher och vi får ganska snart veta vilken  kollision det kan bli i kundupplevelsen, när ett hotell både vill erbjuda sina gäster plats i restaurangen, men också vill ta in externa gäster att äta. Vem ska få den bästa upplevelsen?

Vi pratar om boken de skrivit tillsammans som heter “Kundfokus – Skapa kundvärde och hållbara resultat“, där de intervjuat en rad företagsledare om deras syn på kundfokus och hur de jobbar med det på sina bolag. De har pratat med företagsledare från både stora bolag som Clas Ohlson och Gekås, till mindre bolag som Paloma och till och med en begravningsbyrå! Vad anser de är kundfokus och vad kan man göra för att förbättra upplevelsen av köpet och företaget? I boken finns svaren.

Ada och Eva berättar om den modell de använder i sin utbildningar för att skapa en mall för hur vi kan jobba med kunden både före, under och efter en kontakt eller ett köp. Denna modell kan du som företagare eller säljare också använda i ditt arbete för att skapa ett system för positiva kundupplevelser.

Vi pratar också om hur bolag kan nyttja digitaliseringen för att bättra på kundupplevelsen och ge både snabbare och bättre kundinformation, genom olika verktyg och program på nätet. Ett bra tips är t ex att i besöksnäringen använda TripAdvisor för att kommunicera med kunder och gäster på ett snabbt och effektivt sätt.

Ta del av Ada och Eva´s arbete genom följande länkar:

Hemsidan: www.2addmore.se

Boken: Kundfokus – Skapa kundvärde och hållbara resultat

Här är också några länkar till andra medier som skrivit om dem:

Vill du komma i kontakt med Ada Elmgart och Eva Bloch för att boka en utbildning eller föreläsning, så når du dem på:
Ada Elmgart: 070 508 70 39 eller ada@2addmore.se
Eva Bloch: 070 949 68 60 eller eva@2addmore.se

/Mattias
P.S. Om du gillade det här avsnittet av Säljpodden, så får du gärna sprida det i dina sociala kanaler och följ gärna Säljpodden på LinkedIn och Facebook och på Instagram. Tack! D.S.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *